понедельник, 12 октября 2015 г.

Опис досвіду роботи класного керівника 7-Б класу
Кобзар Антоніни Михайлівни
Педагогічний стаж роботи в даному навчальному закладі – 22 роки.
Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу: виховання почуття патріотизму і любові до рідної землі в учнів.

Класний керівник – це особа, яка зав дорученням народу має повсякденний доступ до найдорожчого народного багатства – душі, розуму, почуттів дітей, підлітків і юнаків. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого – багатство народу, його майбутнє, його надія – молоде покоління. Класний керівник творить найбільше багатство суспільства – Людину…
В. О. Сухомлинський
Творче кредо: «Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не  зупиняючись».
   Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Вчитель має складну, але дуже важливу місію – бути класним керівником. Класний керівник – універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог організатор. Основною структурною ланкою в навчальному закладі є клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні відносини між учнями. Клас представляє собою систему, яка допомагає реалізувати піклування про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. В умовах змін у соціальному, економічному, політичному житті нашої держави постала потреба кардинальної перебудови у сфері виховання, мета якого – сформувати творчу, гармонійно – розвинену, креативну, конкуренто здатну особистість, яка спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. Класним керівником я працюю 21 рік.
Цілі моєї виховної діяльності:
-         Виховання та розвиток вільно мислячої, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої знаннями, яка готова до творчої праці;
-         Організація співпраці усіх ланок виховного процесу;
-         Виховання ціннісного ставлення до життя, уміння знаходити у ньому радість та бажання творити добро;
-         Створювати  умови для розвитку етичних та моральних якостей особистості учня;
-         Допомагати учням та їх батькам знаходити порозуміння між собою, не губити віру у близьких людей;
-         Стимулювати прагнення розвивати творчі, духовні, інтелектуальні, фізичні можливості та здібності.

Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою такі виховні завдання:
1.     Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.
2.     Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.
3.     Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.
4.     Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.
5.     Тісно співпрацювати з батьками учнів щодо навчання та виховання дітей.
6.     Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури.
7.     З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи.
8.     Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.
З  дітьми повинен бути певний стиль роботи :
-         не забороняти, а направляти;
-         не змушувати, а переконувати;
-         не обмежувати, а надавати свободу вибору.
   Виховна робота у нашому класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи ( класні збори, свята, години спілкування, ігри, турніри, виставки творчих робіт) та нетрадиційні ( проекти, фестивалі, калейдоскопи, акції, тренінги та інші).
   Використання різноманітних форм роботи з дітьми на класних годинах сприяють згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного. Це такі виховні години, бесіди, диспути, як:  «Ми – українці. Україна – наша земля», «Ми – діти України » - фотоконкурс, «Я не ображу рідної землі», «Ми славні нащадки козацького роду», «Я і моя сім я», «Хвала рукам, що хліб ростили», «Здорова родина – здорова країна», «Все на світі починається з любові», «Голодна Голгофа 33-го», «Ними пишається Україна».
    У становленні та розвитку учнів спираюся на допомогу батьків. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів. Найбільш ефективною є допомога батьків в оновленні та поповненні матеріально – технічної бази класу. В моїй діяльності передбаченні такі напрями роботи класного керівника з батьками : - вивчення сімей учнів ;
- педагогічна просвіта батьків ;
- забезпечення участь батьків у життєдіяльності класного колективу;
- індивідуальна робота з батьками;
- інформування батьків про хід навчання, виховання та розвиток учнів.

   Національну спрямованість виховної роботи в класі реалізовую завдяки навчальній та позакласній діяльності. Виховною метою позакласних заходів, годин спілкування та інформаційних годин було виховання в учнів патріотичних почуттів, любові до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім’я України, виховання поваги до культури та історії рідного народу, поваги до батьків, прищеплення шанобливого ставлення до звичаїв, традицій нашого народу.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий